Εφηβική κρίση και πανδημία
Η εφηβεία (11-19 έτη) αποτελεί ένα ταξίδι ενηλικίωσης σε πολλαπλά επίπεδα. Το πέρασμα συμβολικά από την παιδικότητα και την εξάρτηση από τους γονείς, στην ενηλικίωση και την αυτονομία, ολοκληρώνεται με την κατάκτηση της ‘προσωπικής ταυτότητας’ του ατόμου στο τέλος αυτής της περιόδου. Η συγκεκριμένη, συνεπώς περίοδος χαρακτηρίζεται από μεγάλες αλλαγές, που οδηγούν στις αναπότρεπτες και
Μentoring στο Σχολείο
Η ιδέα του Μέντορα ως συμβούλου και καθοδηγητή, υπάρχει εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Ο πρώτος «Μέντωρ» αναφέρεται από τον Όμηρο ως πιστός φίλος του Οδυσσέα, που εμψυχώνει, καθοδηγεί και συμβουλεύει τον γιο του Τηλέμαχο, όσο εκείνος λείπει στον πόλεμο. Στον αρχαίο μύθο, στο πρόσωπο του «Μέντωρ» συναντούμε την σοφία, το ενδιαφέρον, την εμπιστοσύνη, την προσφορά
Κοινωνικοποίηση των εφήβων μέσω των social media. Απειλητική ή όχι;
Η επίδραση των κοινωνικών δικτύων στους εφήβους ολοένα και απασχολεί τους γονείς, και όχι άδικα. Οι έφηβοι βρίσκονται σε μία ευαίσθητη αναπτυξιακή περίοδο για την ζωή τους και ταυτόχρονα χαρακτηρίζονται δεινοί χρήστες των κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook, το Instagram, το Youtube και το Skype. Σύμφωνα με έρευνα σε μαθητές γυμνασίου και κολεγίου , το 90% των
Σχολική φοβία
Η σχολική φοβία αποτελεί μία αγχώδη διαταραχή η οποία εκδηλώνεται ως ανεξήγητος και υπερβολικός φόβος του παιδιού να πάει στο σχολείο. Η άρνηση απέναντι στην σχολική ζωή συνδέεται συνήθως με την υπέρμετρη ανάγκη του παιδιού να παραμείνει με τον γονέα στο σπίτι. Η πρώτη εμφάνιση φόβου για το σχολείο εμφανίζεται στον παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο
Διάγνωση “Αυτισμός”. Πότε και πώς το λέμε στο παιδί.
Συχνά η διάγνωση των διαταραχών αυτιστικού φάσματος προκύπτει μετά από αρκετούς μήνες ανησυχίας κατά τους οποίους οι γονείς επισκέπτονται ειδικούς και προσπαθούν να βρουν απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα. Οταν, τελικά, έρχεται η επίσημη διάγνωση του αυτισμού, οι γονείς βιώνουν ένα σοκ, ακόμα και αν περίμεναν μία τέτοια διάγνωση. Αναμφισβήτητα, οι γονείς χρειάζονται χρόνο για να
Σχολικός εκφοβισμός- bullying
Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός; ‘Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η σκόπιμη, συνειδητή επιθυμία να βλάψουμε ή να απειλήσουμε ή να εκφοβίσουμε κάποιον’ (Johnson, Munn και Edwards, 1991). Έχει παρατηρηθεί ότι τα αγόρια εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά σωματικής βίας σε σύγκριση με τα κορίτσια, τα οποία φαίνεται να εμπλέκονται πιο συχνά σε περιστατικά λεκτικής βίας (Olweus, 1993). Τα περιστατικά